Újdonság a SEAT-ról
2020.07.09.

A SEAT jövőbeni projektekbe fektet be

A 2025-re tervezett 5 milliárd eurós beruházást olyan kutatási és fejlesztési projektekre fordítják melyek új modellek, valamint berendezések és létesítmények fejlesztésére irányul, azzal a céllal, hogy új projekteket indítsanak a modellválaszték elektromossá tétele érdekében.
A SEAT jövőbeni projektekbe fektet be

Martorell / Budapest, 2020. július 08.– A SEAT 5 milliárd eurót fog befektetni 2020-tól 2025-ig. A beruházás a SEAT Technical Centre-ben járművek fejlesztésére irányuló új kutatási és fejlesztési projektekre vonatkozik, kifejezetten a modellpaletta elektrifikálására, valamint a Martorell, Barcelona és Componentes gyárak berendezéseire és létesítményeire. Ezzel a beruházással a SEAT új modellek fejlesztésére, és az új projektek gyártásba helyezésére készül, hogy biztosítsa a foglalkoztatást, és erősítse a vállalat jövőjét.
 
Carsten Isensee, a SEAT elnöke hangsúlyozta, hogy „ez a beruházási terv megmutatja, hogy elszántsággal és optimizmussal kezeljük a jövőt, hogy erősebb, innovatívabb és fenntarthatóbb társaság legyünk. Az a szándékunk, hogy Martorell 2025-től elektromos járműveket gyártson, amikor az elektromos járművek piaca már növekedésnek indult.”
 
A SEAT elnöke azt is megjegyezte, hogy „célunk az, hogy az autóipar spanyolországi átalakulásának élére álljunk. A spanyol autóipar jövőjének biztosítása érdekében a központi, regionális és helyi közigazgatás együttműködésére van szükség. Egyedül ezt nem tudjuk megcsinálni. A spanyol kormány által bemutatott terv az autóipar fejlesztésének folytatása érdekében helyes irányba tett lépés.”
 
Egy vállalat, két márka
 
A nemrégiben megnyitott CASA SEAT sajtótájékoztatón a társaság jövőbeli stratégiájának bemutatása során Wayne Griffiths a SEAT értékesítési és marketing alelnöke, valamint a CUPRA vezérigazgatója rámutatott, hogy „a SEAT és a CUPRA elengedhetetlenek a vállalat fejlődéséhez. Mindegyiknek megvan a maga egyértelmű szerepe, saját személyiséggel és tulajdonsággal rendelkeznek, és a különböző ügyfélprofilokkal foglalkoznak. Ezért teljes mértékben kiegészítik, és nem helyettesíthetik egymást. A SEAT a Volkswagen-csoport kapuja: a legfiatalabb - átlagosan tíz évvel fiatalabb – ügyfélkörünk, és sok első vásárlónk van. A CUPRA ezzel szemben egy új piaci szegmenst céloz meg, amely a tömegpiac és a hagyományos prémium piac között helyezkedik el. Biztosak vagyunk abban, hogy nagy növekedési potenciál rejlik azon ügyfelek körében, akik a CUPRA egyediségét keresik.”
 
Carsten Isensee szerint: „A SEAT olyan vállalkozás, és a jövőben ez még inkább így lesz, amelynek struktúráján belül két jól definiált márka van: a SEAT és a CUPRA. A SEAT és a CUPRA ugyanazon érme két oldala. A SEAT megadja a CUPRA számára a növekedés mennyiségi alapját a termelés, a K+F és az emberi erőforrások szempontjából, míg a CUPRA lehetővé teszi a SEAT számára, hogy a súlypontját az érzelmesebb, magasabban pozícionált autók felé mozdítsa el”. Isensee hozzátette, hogy „a szakszervezeteknek és a társaság vezetésének közös elképzelése van, és együtt dolgozunk a vállalat és márkájának jövője érdekében”.
 
Mindkét márka befektetései a SEAT struktúrájában helyezkednek el, csakúgy, mint az olyan eszközök, mint a több mint 15 000 alkalmazott és a három gyártóhely: a SEAT Martorell, a SEAT Barcelona és a SEAT Componentes. A cég székhelye, valamint a Műszaki Központban és a Tervező Központban összegyűjtött kreatív és technológiai potenciál egyaránt Martorellben, a SEAT vállalat struktúrájában található. És a közelben, Barcelonában létrejött a CASA SEAT és a SEAT: CODE, a SEAT szoftverfejlesztő központja.
 
A vállalat a mai napon jelentette be, hogy a SEAT: CODE új irodát hoz létre Barcelona szívében, a Ramblán, több mint 150 szoftverfejlesztőből álló csapattal, amely elkötelezett a vállalat digitális átalakításának előmozdításában, és digitális termékeket és megoldásokat hoz létre a SEAT és a CUPRA fellendítéséhez, valamint digitális megoldások kínál a Volkswagen-csoport számára. A SEAT már 20 új szakembert vett fel a SEAT:CODE csapatába, de az elkövetkező néhány hónapban további 100 alkalmazottat fog felvenni.
 
A CUPRA lendületet kap az új el-Born modellel
 
A CUPRA 2018. februári születése óta a márka exponenciálisan, minden várakozást meghaladva növekedett. A CUPRA Garage megnyitását, valamint a CUPRA Leon és a CUPRA Formentor bemutatását követően, melyekre ma megkezdődnek az előfoglalások, a cég úgy döntött, hogy az el-Born koncepció autó CUPRA modellként kerül forgalomba.
 
„A CUPRA el-Born megjeleníti a CUPRA márkanév összes génjét, és ez az élő bizonyíték arra, hogy a teljesítmény és az elektrifikáció nagyszerűen illeszkednek egymáshoz. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy fontos lépést tegyünk az elektrifikáció korszakában, további eladásokat generáljunk és növeljük az árrésünket”- magyarázta Wayne Griffiths.
 
A CUPRA el-Born olyan autó, amelyet teljes egészében Barcelonában terveznek és fejlesztenek, és a tervek szerint a németországi Zwickauban gyártják, az MEB platformon. Az el-Born 2021-ben fog megjelenni a piacon.
 
 
Griffiths hangsúlyozta, hogy „a CUPRA márka elindítása két évvel ezelőtt nagy siker volt. Az autóiparban zajló változások ideális lehetőséget kínálnak olyan új márkák megjelenésére, mint a CUPRA. Úgy gondoljuk, hogy a CUPRA nagy potenciállal rendelkezik, akár az 1 milliárd eurós bevételt is elérhetjük, amikor a teljes termékválaszték elérhető lesz a piacon.”
 
A Formentorról szólva a CUPRA vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy „ez a CUPRA portfólió kibővítésének következő lépése, és a márka fejlesztésének új szakaszát jelöli, és egy új ügyfélpiac megnyitása is egyben. Ez fordulópont azon célunkban, hogy a világ minden táján megnyerjük az autózás szerelmeseit.”
 
Mérsékelt optimizmus az év második felére

Carsten Isensee, a SEAT elnöke áttekintést adott az év első hat hónapjáról is, amelyet a koronavírus határozott meg. Isensee kijelentette, hogy „az év első fele valószínűleg a SEAT történetének az egyik legnagyobb kihívása volt. A 2020-as és a 2021-es pénzügyi év várhatóan nehéz lesz, és ehhez most hozzá kell adnunk a COVID-19 nagyon súlyos hatását az autóiparra.” Isensee mindenesetre mérsékelt optimizmusról tett tanubizonyságot az üzleti élet fejlődésének kérdésében az elkövetkező hónapokra: „az elmúlt hetekben némi javulást tapasztalhattunk, amikor újrakezdtük a tevékenységet. Bízunk benne, hogy 2020 második felében legalább részben helyreállnak a folyamatok.”
 
Ipari szempontból a SEAT üzem Martorellben szinte teljes egészében visszanyerte koronavírus előtti gyártási sebességét, napjainkban körülbelül 1 900 járművet állít elő, és a barcelonai, valamint a Componentes üzemek szintén közel állnak a koronovírus előtti mennyiségekhez történő visszatéréshez. A martorelli gyár most az év második felére koncentrál, amely az új Formentor, az első 100% -ban CUPRA modell, és az új plug-in hibrid Leon gyártásának megkezdését jelenti. Mindkét járművet a 2. számú soron gyártják a martorelli üzemben, amely ebben az évben indította el a Leon negyedik generációját is.
 
A SEAT MÓ új előfizetési szolgáltatást mutat be Barcelonában
 
A négykerekű járművek mellett a SEAT márka kétkerekű járműveket is kínál majd a SEAT MÓ-n keresztül, ami egy új, a mikromobilitás iránti elkötelezett márka, amelyet a SEAT brandek közé integráltak. A SEAT MÓ három héttel ezelőtt két új termékkel mutatkozott be: a 100% -os elektromos SEAT MÓ eScooter 125 és a SEAT MÓ eKickScooter 65.
 
Holnaptól kezdve a SEAT MÓ új előfizetési rendszert kínál Barcelonában, egy teljes körű mobilitási szolgáltatással. Ebben napi, heti vagy hónapos (akár karbantartást, biztosítást, töltést is magában foglaló) 100% -os villamos SEAT MÓ eScooter 125 hozzáférést tesznek lehetővé - állandó kötelezettség nélkül - havonta 149 euróért (három hónapos bérlet esetén). Ezekkel a robogókkal a SEAT MÓ a következő hetekben elindítja a megosztási szolgáltatást is Barcelonában.