Újdonság a SEAT-ról
2020.03.30.

Pozitív pénzügyi eredmények a SEAT-nál egy kihívásokkal teli év előtt

2019-ben a SEAT fenntartotta az elmúlt négy év pozitív lendületét, és olyan pénzügyi eredményeket ért el, amelyek lehetővé teszik a 2020-as kihívások sikeres kezelését. A spanyol cég adózás utáni eredménye 346 millió euró, 17,5% -kal több, mint 2018-ban (294 millió). A növekvő eladások eredményeként a működési eredmény 57,5% -kal 352 millió euróra (2018: 223) emelkedett, míg a forgalom 11,7 százalékkal összesen 11,157 milliárd euróra növekedett, szemben a 2018. évi (9,991) értékkel.
SEAT

A SEAT elnöke és a pénzügyekért és az informatikáért felelős alelnök Carsten Isensee hangsúlyozta, hogy „2019 pozitív év volt a SEAT számára. Az egész szervezet csapatmunkájának eredményeként kapott adatok optimális helyzetbe hoztak minket. A tavalyi eredmények szilárd alapot teremtenek a vállalat hosszú távú jövőjének felépítéséhez."

2019-ben a SEAT 1.259 milliárd eurót különített el beruházási programjának felgyorsítására, elsősorban új modellek fejlesztésére, ideértve az elektromos járműveket is. Ez 3% -kal több, mint 2018-ban (1.223), és ez a társaság történetének legmagasabb összege. Ebből a mennyiségből 705 milliót, a teljes forgalom 6,4% -át teljes egészében a kutatásra és fejelsztésre (K+F) fordították, 7,5% -kal többet, mint 2018-ban (656). A SEAT ráfordításai a spanyolországi 2019-es K + F kiadások csaknem 5%-nak felel meg, így a cég az ország vezető ipari kutató-fejlesztő befektetőjének számít.

Ezenkívül a működési cash flow 56,2% -kal 1.092 milliárd euróra (2018: 699) nőtt, amely a forgalom 9,8%-át teszi ki. A SEAT a működési cash flow szempontjából a 10 legjobb spanyol vállalat közé tartozik, amely bizonyítja pénzügyi fenntarthatóságát, valamint a jövőbeni beruházások önfinanszírozásának képességét.

Isensee rámutatott, hogy „ezek az adatok megmutatják a SEAT pénzügyi erejét. A társaságnak a költségek optimalizálása érdekében minden területen végrehajtott erőfeszítései lehetővé tették a termék költségek hatékonyságának növelését, beszállítóink körében az innováció elősegítését, és a közvetett költségek ellenőrzését. Fő célja a termékportfólió jövedelmezőségének javítása és a hatékonyság növelése, és működési hasznunk javítása.”


Értékesítés, a növekedés erős pillére

A SEATkiszállítások record szintet értek el az elmúlt két év során: 574.078 járművet szállítottak ki 2019-ben, ami 10,9% -kal több mint egy évvel korábban. Ennek az eredménynek a pozitív alakulása a magasabb jövedelmezőséggel rendelkező járművek forgalomba hozatalán alapult. 2019-ben a SEAT járművenkénti átlagos bevételét 4,2% -kal autónként 15.050 euróra (2018: 14,450 euróra) növelte a SUVtípusoknak köszönhetően , hiszen a SEAT által 2019-ben eladott autók 44% -a volt Arona, Ateca vagy Tarraco illetve CUPRA. Az új márka jelentősen hozzájárult ezekhez az eredményekhez, az értékesítés elérte a 24.662 darabot, 71,8% -kal többet, mint az előző évben.

A SEAT-nál 2019-ben a járművek és az alkatrészek exportja elérte a forgalom 81% -át (9.144 milliárd euró), ez megerősíti a cég vezető helyét mint Spanyolország vezető ipari exportőre, mely az ország teljes exportjának körülbelül 3% át adja.

Ebben az összefüggésben és globális stratégiájának részeként a vállalat törekvései Latin-Amerika felé fordulnak azzal az ambícióval, hogy a jövőben ebben a régióban is növekedjen. Mexikó az első számú piac Latin-Amerikában, a tavalyi 24.314 kiszállított járművel, ami 5,4% -kal több, mint 2018-ban. A SEAT tavaly megkezdte kereskedelmi tevékenységét Chilében és bővítési tervet indított Kolumbiában. A márka 2020 februárjában növekedési stratégiát indított Peruban is.

Európában az autógyártó új értékesítési rekordot állított fel Németországban: 132.537 járművet értékesített, ami 16,1% -kos növekedést jelent, Spanyolországban pedig ismét piacvezető 107.954 szállított járművel, 0,2% -kos növekedéssel. Az Egyesült Királyságban, a vállalat harmadik legnagyobb piacán, az értékesítés tovább növekedett a record szintű 6.,822 darabra (+ 9,5%). A SEAT emellett a legmagasabb értékesítési eredményeit érte el például Ausztriában, Svájcban, Lengyelországban, Izraelben, Svédországban és Dániában.

A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója szerint „szállításaink már harmadik éve kétszámjegyű fejlődést mutatnak a piaci lassulás ellenére is. Ebben az évben a fő célunkat az értékesítés jövedelmezőségének javítása és piaci részesedésünk stabilizálása jelentette.” Griffiths hozzátette: „A CUPRA stratégiai prioritás a SEAT-on belül. Az emócionális modellek és a magasabb jövedelmezőségi ráta révén a CUPRA célja, hogy 1 milliárd eurós forgalmat érjen el, amikor valamennyi modellje a piacon van. A márka döntő jelentőségű a társaság működési hasznának növelésében."
 
 
Martorell, Spanyolország vezető autógyára
Ipari szempontból a SEAT járműgyártása 2019-ben 12,1% -kal nőtt, rekordot jelentő 592.019 autóra (2018: 528.293). 2019-ben a SEAT Martorellben, Kvasiny-ban és Mladá Boleslavban (Cseh Köztársaság), Wolfsburgban és Zwickauban (Németország), Palmelaban (Portugália) és Pozsonyban (Szlovákia) gyártott autókat.

2019-ben a SEAT Martorell összesen 500.005 járművet gyártott annak ellenére, hogy a gyár kénytelen volt leállni egy beszállító létesítményeiben bekövetkezett tűz miatt. Ezzel 2000 óta a legnagyobb termelési teljesítményét érte el. Ez az arány 5,4% -kal magasabb, mint 2018-ban (474.300), és lehetővé tette a Martorell számára megszilárdítani pozícióját mint a Spanyolországban legtöbb autót gyártó gyár, amely Európa második legnagyobb autótermelési piaca.

A Martorell az évet a maximális kapacitás 90% -át meghaladó kihasználtsági szinttel zárta, napi csaknem 2.300 jármű gyártásával. 2020-ban az üzem megkezdi az új Leon, SEAT és a CUPRA emblémával, és a CUPRA Formentor gyártását. Ezenkívül először fog elektromos járműveket gyártani a Leon sorozat plug-in hibrid változataival.

Az éghajlatváltozás elleni küzdelem és a dekarbonizáció melletti elkötelezettségének részeként a SEAT 27 millió eurót különített el a martorelli üzem fenntartható kezdeményezéseinek beruházására a CO2-kibocsátás csökkentése céljából. A SEAT egy ambiciózus környezetvédelmi stratégián is dolgozik, a Move to Zero elnevezésű stratégián, amely többek között a CO2-kibocsátás csökkentését célozza az egész termékciklus során. E terv egyik fő célja a nulla szén-dioxid-lábnyom elérése a Martorell-üzemben 2030-ig.

A SEAT az 2019. december 31-én 14.663 fő alkalmazottal Spanyolország egyik legnagyobb munkáltatója. Az alkalmazottak 98% -a állandó szerződéssel rendelkezik. A rendkívüli eredményeknek köszönhetően a SEAT a történelem során a legmagasabb, 1.550 euró nyereséghez kapcsolódó bónuszt fog fizetni alkalmazottainak, amely a kollektív szerződésben meghatározottaktól 250 euróval magasabb, ezzel is elismerve, hogy döntő mértékben hozzájárultak a tavalyi eredményekhez.

2020 - kihívásokkal teli év

Az autóipar történelmének legnagyobb átalakulásán megy keresztül, és az elkövetkező néhány év döntő jelentőségű, mély változásokat hozhat, amelyek az egész ágazatot érintik. A legközelebbi kihívások az elektromos jármű kifejlesztése, a kibocsátás csökkentési célok, az új mobilitás, az éghajlatváltozás elleni küzdelem és a kedvezőtlen makrogazdasági forgatókönyv, amelyet a COVID-19 súlyos hatása nehezít, amely arra késztette a SEAT-ot, hogy Ideiglenes Foglalkoztatási Szabályzási Tervet indítson.

A SEAT elnöke, a pénzügyekért és az informatikáért felelős alelnök Carsten Isensee kijelentette, hogy „2020-ban nagyon keményen dolgozunk az üzleti életünket érintő különféle kihívások kezelésére, mint például a piacok visszaesése és különösen a COVID-19 hatásai. A koronavírus-járványnak a globális gazdaságra és a SEAT 2020-as teljesítményére gyakorolt hatása megakadályoz minden megbízható előrejelzést. Ebben az összefüggésben a likviditás biztosítására irányuló intézkedések végrehajtása rendkívül fontos lesz, amíg a válság folytatódik. Amikor vége lesz, akkor a mi prioritásunk a gyártás és értékesítés lehető leggyorsabb folytatása."

A jövő kihívásainak való megfelelés érdekében a SEAT 2019-ben stratégiai döntéseket fogadott el a fontos projektekkel kapcsolatban. Ennek megfelelően a Volkswagen-csoport márkáinak, piacának és gyártási rendszereinek stratégiai felülvizsgálata keretében a SEAT úgy döntött, hogy elhalasztja Kínába való belépését, és nem lesz része a JAC Volkswagen részvényesi struktúrájának, bár folytatja az együttműködést a tervezés és a K + F területén. Ezenkívül a Volkswagen vezeti a Csoport moduláris elektromos hajtású (MEB) platformjának fejlesztését a mintegy 4 méter hosszú elektromos járművekhez, és a SEAT aktívan együttműködik ezen a projekten a Csoport más márkákkal együtt.

Egyes piacokon, például az Egyesült Királyságban vagy Algériában, más bizonytalanságok vannak, amelyek akadályozhatják a vállalat tevékenységét. Algériában például 2019 közepén elfogadott szabályozási változtatásokat követően a SEAT, az ország többi gyártójához hasonlóan, abbahagyta a járművek összeszerelését. A SEAT és a Volkswagen-csoport jelenleg a hatóságokkal elemzi az algériai működés folytatásának lehetséges módjait, mivel fenntartják elkötelezettségüket és érdeklődésüket az ország és az egész régió iránt.

A SEAT és a CUPRA elektrifikációja elindul


A SEAT és a CUPRA öt új elektromos és plug-in hibrid modellt vezet be 2020-ban és 2021-ben, amelyek csatlakoznak a már forgalmazott SEAT Mii elektromos változatához. A Leon modellcsalád plug-in hibrid elektromos modelleket fog bemutatni a SEAT és a CUPRA márkanév alatt, a SEAT Tarraco-nak PHEV verziója lesz, a CUPRA Formentor, mint az első, a CUPRA márkához tervezett és kifejlesztett modell szintén rendelkezik majd hibrid elektromos változattal. Ezenkívül az el-Born lesz a cég második 100% -os elektromos járműve az elektromos Mii után.

A SEAT választék még hatékonyabb belső égésű motorokkal fog kiegészülni az elkövetkező néhány évben, hogy növeljék az ügyfelek számára elérhető lehetőségeket. Ebben az értelemben az új Leon benzin, dízel, plug-in elektromos hibrid, mikro-hibrid és sűrített földgáz verziókkal kerül forgalomba.

A vállalat 2020-ban folytatja a városi mobilitás iránti elkötelezettségét is, és közel 70 éves történetében először mutat be egy elektromos e-robogót és egy új elektromos rollert. 2019-ben a SEAT 11.000 darabot értékesített a SEAT EXS KickScooter termékéből. Ezekkel járművekkel és a folyamatban lévő termék offenzívával a SEAT arra készül, hogy együtt mozduljon az autóipar átalakulási folyamataival, és alternatív mobilitási szolgáltatásokat is kínáljon a jövőben.


(*) A SEAT pénzügyi kimutatásait a Spanyol Általános Számviteli Terv szerint, leányvállalatainak bevonása nélkül, egyénileg készíti el. A Volkswagen-csoport a nemzetközi számviteli standardokat (IAS / IFRS) alkalmazza, és konszolidálja a SEAT márka számait.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2019-ben574 100 gépkocsiját értékesítette világszerte.
 
A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 15 000 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza, Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca Csehországban, a Tarraco Németországban, az Alhambra Portugáliában, a Miielectric, a SEAT első teljesen elektormos autója pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.