Újdonság a SEAT-ról
2019.04.18.
SEAT-drives-forward-with-CNG-line-up_05_HQ_small.jpg

A SEAT folytatja a CNG programot

Martorell / Budapest, 2019.április.17.- A SEAT továbbra is vezető helyen áll a sűrített földgáz (CNG) technológia bevezetésében, a lehető legszélesebb választékot kínálva a vevők részére a tisztább, fenntarthatóbb és még nagyobb hatékonyságot biztosító járművekből.

A márka termékcsaládja a Mii Ecofuel, az Ibiza TGI, az Arona TGI és a Leon TGI, minden életmódhoz és ízléshez igazodva kínál CNG-meghajtást, kihasználva a gyorsan növekvő CNG-hálózatot Európában, valamint a földgáz-mobilitás legfontosabb előnyeit, amely a fenntarthatóság és a nagyon alacsony kilométer költség.
 
Minden járművet a SEAT martorelli székhelyén terveztek és fejlesztettek, és újabb lépést jelentenek a cég járműfejlesztési programjában, bemutatva a CNG elsődleges üzemanyagként való használatának előnyeit; egy üzemanyag, mely alacsonyabb környezeti hatást biztosít, miközben a vezetési élmény nem csökken.
 
„A SEAT elkötelezett amellett, hogy erősítse a CNG-t, mint a hagyományos fosszilis üzemanyagok fenntartható alternatíváját. Lehetővé teszi a CO2-kibocsátás csökkentését anélkül, hogy befolyásolná a járművek alapvető jellemzőit ”-mondta Luca de Meo, a SEAT elnöke. „A megújuló bio-metánnal összeegyeztethető technológiának köszönhetően a CNG az üzemanyag választék fontos részévé válhat az alacsony kibocsátású mobilitás felé haladva.”
 
A CNG-jármű körülbelül 25% -kal csökkenti a CO2-kibocsátást egy hasonló benzinmotoroshoz képest. Az ökológiai és adózási előnyök mellett a TGI technológia rendkívül alacsony költségeket is kínál kilométerenként, akár 50% -kal olcsóbb, mint a benzin-egyenértékű modell, és 30% -kal olcsóbb, mint a dízel -, és a SEAT által továbbfejlesztett technológiának köszönhetően nagyobb távolság megtételére képes mielőtt tankolni kellene.
 
A fő fejlesztés egy harmadik CNG-tartály bevezetése; az Ibiza és az Arona esetében a csak CNG-hatótávolság 360 km (WLTP alapján), míg a Leon a WLTP alapján akár 440 km-re is eljuthat. Ez az új konfiguráció megfelel a TGI-ügyfelek igényeinek, akik nagyobb hatótávolságot kívánnak a CNG-üzemmódban.
 
A CNG technológiával a SEAT rendelkezik azzal az előnnyel, hogy egy olyan járművel kínálhat az ügyfelek számára valódi, hatékony és modern alternatívát, amelynek ára gyakorlatilag az azonos dízel modellel egyezik meg. Ráadásul a TGI modellek karbantartási költségei a hagyományos belsőégésű motorokhoz hasonlóak. Ez azt is jelenti, hogy a járművek tisztábbak és még jobb ár-érték arányt nyújtanak, amit nagyban segít a CNG hatékonysága más üzemanyagokkal szemben.
 
A SEAT támogatja a megújuló bio-metán fejlesztését és elérhetőségét is, amely semlegesíti a járművek használatából származó CO2-kibocsátást. Csak egy tiszta, 100% -ban megújuló energiával működő elektromos jármű nyújtana jobb általános eredményt.
 
Új konfiguráció nagyobb CNG hatótávolsággal
A SEAT azon döntése, hogy a benzines helyett inkább a CNG-üzemmódot hosszabbítja, azon SEAT-ügyfelek igényének köszönhető, akik jelenleg is CNG-járművet használnak: a vezetők szisztematikusan választják a CNG használatát, mivel tisztában vannak a jármű megnövekedett fenntarthatóságával, a jelentős üzemanyag-megtakarítással, és rendszeres útvonalaikon már ismerik a CNG kutak elhelyezkedését.
 
A Mii Ecofuel, az Ibiza TGI és az Arona TGI nagy szilárdságú acélból készült tartályokat használ, míg a SEAT Leon 1.5 TGI EVO egy, a hátsó tengely előtt elhelyezkedő kisebb méretű nagy szilárdságú acéltartály, és két új, nagy, a hátsó tengely mögötti szénszálas kompozit tartály kombinációját kapta, jelentősen csökkentve súlyukat és optimalizálva a súlyeloszlást.
 
A Mii, Ibiza, Arona és Leon földgázt használnak fő üzemanyagként, de ha a külső hőmérséklet -10 ° C alá csökken, a motor benzin üzemmódban indul, amíg a gáz befecskendezőt üzemi hőmérsékletre melegíti a CNG aktiválása előtt egy áramkör. Az átállás automatikusan történik, és a vezető nem érzékel különbséget a jármű teljesítménye vagy dinamikája között, de ezzel a megoldással a járművek minden körülmények között használhatóak.
 
Normál vezetési körülmények esetén a SEAT CNG-járművei csak a CNG-tartályok kiürülése esetén használnak benzint alternatív tüzelőanyagként, de a megnövelt gáz-hatótávolság miatt ritkán válik szükségessé a benzin használata. De még a benzinüzemre való átkapcsolás is olyan zökkenőmentes, hogy a vezető nem valószínű, hogy észre fogja venni.
 
A SEAT Leon az MQB-A platformon (Modularer Querbaukasten) készül, és mind az Ibiza, mind az Arona az MQB-A0 technológiát használja. Ezek a platformok nagyobb gyártási rugalmasságot és hatékonyabb kivitelezést biztosítanak, valamint nagyon könnyű, funkcionális és biztonságos karosszériát eredményeznek, amely nagy szerkezeti merevséggel rendelkezik. Minden TGI változat megfelel a legmagasabb szintű biztonsági ütközési normáknak.
 
Az Ibiza, az Arona és a Leon a SEAT üzemében, a spanyolországi Martorellben készül, míg az Mii Ecofuel gyártása a szlovákiai pozsonyi üzemben zajlik. Mindegyik modell ugyanazon a gyártósoron készül, mint a SEAT paletta többi eleme, de mindegyiket úgy alakították ki, hogy megfeleljen a CNG elsődleges üzemanyagként való használatának igényeinek.
 
A CNG-üzemű járművekben két (Mii Ecofuel) vagy három (Ibiza, Arona és Leon TGI) CNG-tartályt, egy töltőfúvókát, amely a benzin töltőfedele mögött található, gáznyomás-érzékelőket és egy lényegesen módosított elektronikus kétfokozatú nyomásszabályozót találunk, amely hatékonyan szabályozza a gázelosztást a CNG-motorhoz - mind az Ecofuel-, mind a TGI-változatoknál -, továbbá a gáz-, és benzinmódok optimális működtetéséhez szükséges számos speciális alkatrésszel is rendelkeznek, csakúgy mint a földgáz üzem karakterisztikájához adaptált alkatrészekkel (megerősített dugattyúk, optimalizált dugattyúgyűrűk, megerősített csapágyházak, adaptált bütyköstengelyek, szelepvezető anyagok és megerősített szelepülések, nitrált kipufogószelepek, metán konverzióhoz optimalizált lambda-érzékelő és katalizátor, stb.).
 
Bár a CNG nagy nyomáson (kb. 200 bar) tárolódik, a tárolótartályokat úgy tervezték és homologizálták, hogy a maximális üzemi nyomásuk kétszeresének is ellenálljanak. A nagynyomású csőszakaszok rozsdamentes acélból készülnek, és az elektronikus biztonsági szelepek a nagynyomású áramkör minden szakaszát elkülönítik. Maguk a tartályok hőbiztosítékkal vannak ellátva, amelyek egy nem kívánt magasabb hőmérséklet esetén kinyitnak a gáz kibocsátásához, amely ezután biztonságosan eloszlik.
 
Különböző karakterek
A SEAT kifejlesztett egy CNG-járműcsaládot, amely megfelel a változatos ügyfélkörének. A Mii, Ibiza, Arona és Leon a járművek széles választékát kínálja, hogy bármely életstílus igényeinek megfeleljenek, függetlenül attól, hogy szűk városi utcákról vagy egy tervezett utazásról van szó.
 
A SEAT elismert vezetési dinamikáját, praktikumát és stílusát még nagyobb hatékonysággal és csökkentett kibocsátással ötvözi.
 
ÚJ SEAT Arona TGI
Ez az első SUV a világon a CNG technológiát használva, az egyik leggyorsabban növekvő európai szegmensből. A három CNG-tartály összesen 13,8 kg-os kapacitással rendelkezik, és a CNG-üzemmódban (WLTP alapján) a hatótávolság akár a 360 km-t is elérheti. A 9 literes benzintartály további 150 km*-t kínál, így összesen 510 km hatótávolsággal rendelkezik.
 
Az új SEAT Arona TGI minden változatban kapható - Reference, Style, Xcellence és FR - 1,0 TGI háromhengeres, 12 szelepes motorral, amely 90 lóerőt képes teljesíteni 4000 fordulat / perc és 5 500 fordulat / perc között, és a maximális nyomaték 160 Nm 1800 ford / perc és 3800 fordulat / perc között. Ez a motor hatfokozatú kézi sebességváltóval van ellátva a hatékonyság növelése érdekében, és kellemes haladást biztosít. Az Arona TGI végsebessége 172km/h, állóhelyzetből 13,2 másodperc alatt gyorsul százas tempóra.
 
Az Arona TGI egy egyedi megjelenésű autó, igazi crossover karakterrel. Az opciók széles választékát kínálja, hogy megfeleljen a vezetők különböző igényeinek, beleértve 68 lehetséges színkombinációt. A karosszéria magassága 190 mm; 282 literes a csomagtér, és méreteit tekintve 4,138 mm hosszú, 1780 mm széles és 1,552 mm magas.
 
A passzív, aktív és megelőző biztonság szempontjából a SEAT Arona TGI fordulópontot jelent a szegmensben. Olyan vezetési segédrendszereket kínál, mint a „Front Assist”, a „Hill Hold Asszisztens”, a teljes LED-es fényszórók, a fáradtságérzékelő rendszer, az esőérzékelők, valamint a másodlagos ütközésvédelem, míg az opcionális extrák közé tartozik a hátsó keresztforgalmi figyelmeztetés - a parkolóhelyről való biztonságos kitolatáshoz – a holt tér figyelő rendszer vagy a parkolóasszisztens, amely mind a párhuzamos parkolás, mind a 90 fokos tolatás esetén is működik.
 
A konnektivitás és a technológia szempontjából a SEAT információs és szórakoztató rendszerei már kivívták az elismerést, és az Arona ugyanazzal a kifinomult rendszerrel van felszerelve, amely az egész SEAT termékcsaládban elérhető. A modern technológiák, mint a kulcs nélküli nyitási és indító rendszer, a visszapillantó kamera, a 8 collos érintőképernyő és a GSM jelerősítővel ellátott vezeték nélküli telefon töltő is rendelkezésre állnak. Az Arona Full Link információs és szórakoztató rendszere biztosítja, hogy az SUV teljesen csatlakoztatva legyen és az Apple CarPlay vagy az Android Auto segítségével szinkronizálja a telefont az autóval, beleértve az összes legújabb alkalmazást, mint például a Shazam, hogy egy gombnyomással automatikusan felismerje a kedvenc zeneszámokat, és az Amazon személyes hangasszisztensét, Alexát, amely lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy optimalizálják az autóban töltött időt, segít a feladatok elvégzésében mint például a személyes naptár kezelése, zene lejátszása, a navigációs rendszer programozása az érdeklődési pontokkal, személyre szabott hírek beszerzése, vagy a legközelebbi SEAT kereskedő keresése. Az Amazon Alexa app nemcsak több autós funkciót kínál, hanem leegyszerűsíti a legtöbbet használt funkciókhoz való hozzáférést, így segít elkerülni a figyelemvesztést.
 
SEAT Ibiza TGI
Az Ibiza újra megkapja a CNG rendszert, ezúttal egy extra gáztartállyal, összesen hárommal. A 13,8 kg teljes kapacitással 360 km-es (WLTP-alapú) hatótávolságot biztosít gáz üzemmódban, és egy 9 literes benzintartály, amely további 150 km *-t jelent, így az Ibiza hatótávolsága összesen 510 km-t tesz ki.
 
A SEAT Ibiza TGI az összes felszereltségi szinttel kapható, és ugyanazzal az 1.0 TGI motorral és hatfokozatú kézi sebességváltóval van felszerelve, amely az Aronában is megtalálható. A motor 4 000 fordulat/perc és 5 500 fordulat/perc között maximálisan 90 lóerőt teljesít, a maximális nyomatéka 160Nm mely 1,800-3,800 fordulat/perc között áll rendelkezésre. A teljesítmény szempontjából ez 180 km/h végsebességet eredményez, 12,1 másodpercet vesz igénybe a 100 km/h sebesség elérése állóhelyzetből.
 
Az Ibiza TGI külső méretei: 4,059 mm hosszú, 1,780 mm széles és 1,444 mm magas, 2,564 mm tengelytávolsággal. Az Aronához hasonlóan a belső tér tágas. Az első üléseknél a beltér szélessége 1425 mm, a legalacsonyabb helyzetbe állított ülések mellett 1,022 mm a tetőig mért magasság. Hasonlóképpen, a hátsó ülések 1,403 mm szélesek, maximális magassága 957 mm, valamint nagy mennyiségű lábtér is rendelkezésre áll. A csomagtartó kapacitása 262 liter.
 
Az Ibiza TGI standard felszerelései közé tartozik a városi Front Assist féksegítő, a sebességtartó automatika, a fáradtság érzékelő rendszer, a Full Link konnektivitási rendszer, a kulcs nélküli beléptető és indító rendszer, a teljes LED-es fényszórók és a 8 "-os színes érintőképernyős navigációs rendszer, amely a legújabb csúcstechnológiát kínálja, mint például az Amazon Alexa asszisztense és a Shazam alkalmazás.
 
SEAT Leon 1.5 TGI EVO
A SEAT leghatékonyabb kompakt autóját továbbfejlesztették, így a korábbi 110 lóerő helyett immár a 130 lóerős teljesítmény áll rendelkezésre. Most már az Xcellence és a FR felszereltséggel is kapható - a Style felszereltségen kívül - öt ajtós és ST kombi változatban, hatfokozatú kézi sebességváltóval vagy automatikus, hétfokozatú DSG-vel.
 
Az új SEAT Leon 1.5 TGI EVO egy harmadik nagy szilárdságú acél CNG-tartályt is kapott, ami a két új, szénszálas tartályhoz kapcsolódik a csomagtér padló alatt.
 
A három tartály teljes kapacitása 17,3 kg, így a Leon TGI akár 440 km (WLTP-alapú) hatótávolságot kínál kézi vagy DSG sebességváltóval, CNG üzemmódban. Emellett 9 literes benzintartályt is tartalmaz, ami további 140 km * -t tesz ki. Összességében a Leon eléri a megdöbbentő 580 km hatótávolságot, mielőtt tankolásra lenne szükség egy kézi vagy DSG váltóval.
 
Az új 1.5 TGI EVO motor egy négyhengeres egység, amely hengerenként négy szelepes és hengerűrtartalma 1,498 cm3. Változó geometriájú turbóval és Miller-ciklusú égési eljárással rendelkezik a hatékonyság és a teljesítmény maximalizálása érdekében. Mindent összevetve, a motor 130 LE és 5000-6000 fordulat / perc között, a maximális nyomaték pedig 200 Nm 1400 fordulat / perc és 4 000 fordulat / perc között.
 
Az új 1.5 TGI EVO motor teljesítménye jelentős előrelépés a korábbi 1,4 TGI 110LE verzióhoz képest, új 206km / h csúcssebességgel, és a korábbi verziókhoz és erőátviteli rendszerekhez képest közel egy másodperccel jobb gyorsulást eredményez: most állóhelyzetből a 100 km / h sebességet mindössze 9,9 másodperc alatt érheti el a SEAT Leon TGI EVO.
 
A külső méretek: az ötajtós változat 4282 mm hosszú, 1,816 mm széles és 1,459 mm magas, míg az ST verzió 4,549 mm, 1,816 mm és 1,454 mm, mindkét karosszériánál 2636 mm tengelytáv, az 5 ajtós változatban a csomagtartó 275 literes míg az ST-ben 482 liter.
 
A Leon TGI számos biztonsági és kényelmi funkcióval rendelkezik, beleértve az Adaptive Cruise Control (ACC), a Front Assist automata vészfékező segédet gyalogos érzékelővel, a Traffic Jam Asszisztenst, a sávtartó asszisztenst, hogy megakadályozzák a rossz sávba való sodródást, a High Beam Assist, a fáradtság érzékelő rendszert. Emellett rendelkezik egy visszapillantó kamerával, GSM jelerősítővel ellátott vezeték nélküli telefon töltővel, "Full Link" információs és szórakoztató rendszerrel, hogy telefonokat csatlakoztasson az Android Auto vagy az Apple Car Play alkalmazásaihoz, applikációk, mint például az Amazon Alexa személyes hangsegítője, és a dalfelismerő alkalmazás Shazam. A Navi System Plus rendszer lehetővé teszi az utasok eszközei számára, hogy WLAN-on keresztül kapcsolódjanak az információs és szórakoztató rendszerhez.
 
SEAT Mii Ecofuel
A SEAT leginkább városi modellje, az 1,0 Ecofuel 68 lóerős motorral, 290 kilométert (a WLTP alapján) képes megtenni, két nagy szilárdságú acéltartályával, összesen 10,9 kg kapacitással. Egy 9 literes benzintartályt is tartalmaz, amely további 150 km *-t tesz lehetővé, így összesen 440 km-es tartományt biztosítva.
 
A SEAT Mii 1.0-as Ecofuel motorja ötfokozatú kézi sebességváltóval van összekapcsolva, és maximális teljesítménye 68LE 6200 fordulat / percnél, és maximális nyomatéka 90Nm 3000 fordulat / percnél. Az autó végsebessége 164 km/h, a 100 km/h-ra tempót állóhelyzetből 16,3 másodperc alatt éri el.
 
A SEAT Mii egy ötajtós modell, és ideális méretű a városi vezetéséhez, hiszen mindössze 3,557 mm hosszú, 1,645 mm széles és 1 478 mm magas, a tengelytávja pedig 2,420 mm. A mérsékelt külső méretek ellenére a Mii tágas belső teret kínál, ahol az utasok számára elegendő hely áll rendelkezésre, lenyűgöző, az első üléseknél 1,388 mm, míg a hátsó üléseknél 1,369 mm-es szélességgel. A csomagtér meglepő 213 literes mérettel rendelkezik.
 
Fényes jövő
A CNG hihetetlenül hatékony: az 1 kg tömörített földgáz által termelt energia 2 liter LPG-nek, 1,3 liter dízelnek és 1,5 liter benzinnek felel meg. Mivel a CNG olcsóbb, mint a gázolaj,vagy a benzin, az ügyfelek hosszabb utakat tehetnek meg alacsonyabb kilométerenkénti költséggel.
 
Ha ehhez hozzávesszük, hogy a tankolás nem telik hosszabb időbe, mint a dízel vagy benzines autóknál, megnövekedett kezdeti járműköltségek nélkül. A CNG a jövőbeli üzemanyag-választékban fontos szerepet fog betölteni, segítve a mobilitási igények fenntartását.
 
A CNG-hálózat továbbra is gyorsan növekszik Európában, segítve a piacot és az egyéni ügyfeleket, hogy csökkentsék a légkörbe kibocsátott CO2 mennyiségét.
 
A SEAT átfogó CNG-járműcsaládja, melyeket több piacon is forgalmaznak, köztük Spanyolországban, Németországban és Olaszországban, jó helyzetben van a technológia elérhetőségének növelésében. A CNG-használat bővítése nemcsak a környezetre gyakorolt hatásunk csökkentését, hanem az ügyfelek üzemanyag-megtakarítását is biztosítja, de olyan járművekkel, amelyek a legnagyobb vezetési élményt nyújtják.
 
 

TGI modellek hatótávolsága(CNG hatótáv a WLTPalapján):

* Becsült száma
 

  CNG tartály kapacitása CNG hatótáv Benzintartály kapacitása Benzines hatótáv Teljes hatótávolság
SEAT Ibiza 1.0 TGI 90 LE 13,8 kg 360 km 9 liter 150 km* 510 km
SEAT Arona 1.0 TGI 90 LE 13,8 kg

360 km

9 liter 150 km* 510 km
SEAT Leon 5p 1.5 TGI 130 LE (kéziváltó) 17,3 kg 440 km 9 liter 140 km* 580 km
SEAT Leon 5p 1.5 TGI 130 LE (DSG) 17,3 kg 440 km 9 liter 140 km* 580 km
SEAT Leon ST 1.5 TGI 130 LE (kéziváltó) 17,3 kg 440 km 9 liter 140 km* 580 km
SEAT Leon ST 1.5 TGI 130 LE (DSG) 17,3 kg 440 km 9 liter 140 km* 580 km
SEAT Mii Ecofuel 1.0 68LE 10,9 kg 290 km 9 liter150 150 km* 440 km

 
 Kipróbálná modelljeinket vagy árajánlatot kérne? Forduljon  hozzánk bizalommal! Elér minket szalonunkban hétfőtől-péntekig 8 és 17 óra között, telefonon a +36 1 407 2600-ás számon vagy a marketing@szaboauto.hu e-mail címen! SEAT Szabó, a SEAT-specialista!
 
 
 
 
 
 
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2017-ben közel 470 000 gépkocsiját értékesítette világszerte.
 
A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen közel 14 700 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.
 
A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.